بیست ایران / دانلود آهنگ فیلم خبر اس ام اس تفریحی،دانلود رایگان،سایت تفریحی،سرگرمی،اس ام اس،اخبار اقتصادی،اخبار سینما،هنری،دانلود موزیک،دانلود آهنگ،دانلود کتاب،عکس خفن،عکس بازیگران

صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

صنعت خودرو غرق در تاریخ و قدمت است و کمپانی های بسیاری، خصوصاً برندهای لوکس و گران قیمت، همواره از سالگرد تولد خود به عنوان بهانه ای برای فروش مدل های خاص و تولید محدود استفاده می کنند. اما فقط عده معدودی از این کمپانی ها توان ادعای ۱۰۰ سال قدمت و تاریخ را دارند و میتسوبیشی هم جزء همان تعداد اندک است.

1280px Mitsubishi Model A w600 600x400 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

مدل A، اولین خودرو تولید شده توسط میتسوبیشی

با اینکه در سال ۱۹۱۷ میلادی و با معرفی مدل A، میتسوبیشی ورودش به عرصه تولید خودرو را آغاز کرد، اما ۵۷ سال زمان برد تا این خودروساز با نام مستعار Colt شروع به پا نهادن به بازار بریتانیا کند. کمی بعد نام Colt به همان میتسوبیشی تغییر کرد تا یکپارچگی برند به بهترین شکل ممکن حفظ شود و بدین گونه بود که ملل غرب، از جمله بریتانیایی ها، برخی از بهترین و جذاب ترین خودروهای جهان را به چشم دیدند.

Colt Lancer 1 w600 600x400 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

یکی از اولین مدل هایی که به جمع خریداران بریتانیایی وارد شد مدل کلت لنسر (Colt Lancer) بود. این خودرو به راحتی در بین مردم محبوب شد چرا که بر خلاف بدنه و ابعاد کوچکش فضای داخلی بسیاری خوبی در اختیار مالکین قرار می داد و حتی امروزه نیز راندنش راحت است.

content lancer rtq2 w600 600x400 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

اما نسخه کوپه لنسر A70 با فرمان باریک و گیربکس جذابش حال و هوای دیگری داشت. لنسر به هیچ عنوان خودرویی پر ادعا نبود اما پیشرانه ۱٫۴ لیتری آن به خوبی پاسخ گوی نیاز های روزمره بود و حتی به لطف خروجی ۹۲ اسب بخاری خود هنوز هم می تواند پا به پای بسیاری از خودرو های مدرن امروزی حرکت کند.

Colt Lancer 5 w600 600x400 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

گالانت (Galant) هم در باطن درست مانند A70 دلربایی های مخصوص دهه ۷۰ میلادی را به همراه داشته و دارد. این سدان فاقد از سواری نرم تر، نسبت به لنسر دارای کابینی خوش ساخت تر بود که با رنگ و لعاب مخصوص به خود به نوعی حال و هوای تاکسی های ژاپنی را منتقل می کرد. گالانت شاید امروزه جذابیتی در حین راندن نداشته باشد اما کاریزمای مخصوص یک خودروی کلاسیک را به خوبی به نمایش می گذارد.

mitsubishi galant 1975 pictures 1 800x600 w600 2 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

یکی دیگر از مدل هایی که توسط میتسوبیشی موتورز بریتانیا در دهه ۷۰ عرضه شد جیپ CJ-3B Type 27 بود. این خودرو تماماً تحت لیسانس کمپانی ویلیز (Willys) آمریکا مراحل ساخت را تکمیل کرد و توسط میتسوبیشی و با این نشان وارد بازار بریتانیا شد. خودرویی که در تصاویر مشاهده می کنید به تازگی بازسازی شده و حاصل کار، فوق العاده از آب درآمده است.

IMGP7114 w600 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

گیربکس دستی ۴ سرعته با وجود بلندی بیش از حد دسته دنده بسیار صریح عمل می کند. پیشرانه ۲٫۶ لیتری ۴ سیلندر وظایفش را به بهترین نحو پاسخگو بوده و گشتاور خوبی در اختیار راننده می گذارد. دو صندلی در جلو، دو صندلی با نحوه قرارگیری رو به روی هم در بخش عقب، گیربکس با ضرایب کوتاه و سیستم ۴ چرخ متحرک گواهی بر پتانسیل بالای این خودرو در آفرود نوردی هستند.

IMGP7109 w600 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

با اینکه میتسوهای دهه ۷۰ در فراهم آوردن لذت رانندگی کاملاً توانا بودند، بخش اعزمی از شهرت این برند در کشورهایی مانند بریتانیا از طریق عرضه خودروهای اسپرتی مانند Starion مدل ۱۹۸۸ بدست آمده است.

29643669980 5633141ffc b w600 600x450 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

خودرویی با توان دستیابی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها در عرض ۷٫۱ ثانیه که به پشتوانه پیشرانه ۴ سیلندر توربو ۲ لیتری خود حاصل می شد. این ارقام در آن زمان فوق العاده بودند، بطوریکه حتی تجربه رانندگی با این خودرو، هنوز هم خوشایند و عالیست. وزن ۱۲۲۰ کیلوگرمی و ۱۷۸ اسب بخار قدرت، Starion را چابک و تشنه دورگیری می کنند.

29937594835 2bac44fe97 b w600 600x450 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

نبود هرگونه سیستم کمکی فرمان کاملاً محسوس است. نگهداری خودرو در بهترین لاین، هنگام گذر از پیچ نیروی زیادی می طلبد؛ اما با این حال شاسی خوش ساخت این خودرو شگفت زدتان خواهد کرد و نقاط ضعف Starion را به کل می پوشاند.

Esir w600 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

سپس نوبت به ۳۰۰۰GT می رسد که تنها با فاصله زمانی اندکی پس از Starion وارد بازار شد. با وجود این فاصله کوتاه، ۳۰۰۰GT انگار از دنیای دیگریست؛ البته با بودن ادواتی مانند کاست پلیر، که حس و حال کلاسیک خودش را دارد، قدمت این کوپه ۲+۲ کاملاً به چشم می آید اما از نکات حائز اهمیت می توان به سبکی، راحتی و کیفیت ساخت بیشتر کابین نسبت به Starion اشاره داشت.

screen shot 2011 01 17 at 4 04 56 pm w600 600x338 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

۳۰۰۰GT در اصل برای بازار آمریکا توسعه یافته بود و رقیبی قدر برای حریفانی مثل تویوتا سوپرا و نیسان ۳۰۰ZX شناخته می شد. به کمک مهندسی هوشمندانه و بهره وری از آیرودینامیک فعال و سیستم چهارچرخ متحرک، ۳۰۰۰GT خودرویی پیشرفته در زمان خود محسوب می شد. به همین دلیل است که تجربه رانندگی با این خودرو همچنان خالی از لطف نیست.

Mitsubishi 3000GT 4 w600 600x400 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

پیشرانه تویین توربوی V6 با حجم ۳ لیتر عاملیست که ۳۰۰۰GT را به هیولایی کاملاً متفاوت از Starion بدل می کند. گشتاور عجیب ۴۰۷ نیوتون متری که در دور موتور ۳۰۰۰ نصیب راننده می شود به معنای عملکرد بی نظیر این کوپه حتی در سرعت های بالاست.

پیشرانه V6 غرش عمیق و صدای خوبی دارد اما این صدا در داخل کابین چندان به گوش نمی رسد و همین مورد از این خودرو یک جی تی مناسب می سازد. گیربکس دستی کمی سنگین احساس می شود که در نوع خود جالب است، سایر ادوات مانند پدال گاز نیز این سنگینی را دارا بوده و نیازمند وارد کردن فشاری بیشتر از آنچه انتظار دارید هستند. با وجود وزن زیاد، ۳۰۰۰GT تحت فرمان بوده و رانندگی با آن دلپذیر است.

Mitsubishi 3000GT 6 w600 600x400 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

قاعدتاً یک کوپه با چهارچرخ متحرک و پیشرانه V6 نباید نقاط مشترک چندانی با یک SUV اشته باشد؛ اما با میتسوبیشی همه چیز ممکن می شود! نسل اول شوگان اسپرت یا پاجرو با پیشرانه ای مشابه ۳۰۰۰GT و ۱۶۸ اسب بخار قدرت و گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک پرفرمنس بالایی ارائه نمی داد اما نرم، راحت و فوق العاده دوست داشتنی بود.

5f5ac9099bfac42faa3d745e948b493e mitsubishi pajero gen w600 600x198 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

گیربکس قدیمی خودرو تعویض دنده های ملموسی را به نمایش می گذارد که چندان خوشایند نیست، اما پیشرانه قدرتمند در کنار صندلی های مناسب پاجرو نوید قابلیت های خوبش را می دهند. چیزی که این SUV را خاص می کند پیشرانه آن است که در مدل های کنونی به ندرت یافت می شود.

MITSUBISHIPajero2Doors 971 3 w600 600x400 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

برخلاف امروزه که میتسوبیشی به شرکتی SUV ساز تبدیل شده، در گذشته به ساخت خودروهایی مسابقه ای و با پرفرمنس بالا نظیر Lancer Evolution مشهور بود.

دو مدلی که دل هر دوستدار خودرو را به آسانی می ربایند، Mitsubishi Lancer Evo VI و Evo IX هستند. Evo VI مورد نظر ما نسخه خاص Tommi Makinen بود که برای گرامیداشت دست آورد های میتسوبیشی در مسابقات رالی قهرمانی جهان و تنها به تعداد ۲۵۰ دستگاه تولید شد.

car photo 300838 w600 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

صندلی ها و رینگ های جدید در کنار برچسب های مخصوص این نسخه را در ظاهر خاص تر از مدل معمولی می کنند. اما در بخش فنی توربوهای بازطراحی شده، سیستم اگزوز جدید و تعلیق با تنظیم متفاوت زمینه ساز ایجاد تفاوت های هرچه بیشتراند. Evo VI با وجود سالخوردگی همچنان یکی از خودروهای هیجان انگیز در جاده ها و پیست است و این عامل، از آن یک نماد در جهان اتومبیل می سازد.

car photo 301048 w600 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

فرمان دقیق و تیز به همراه سیستم تعلیق عالی، اعتماد به نفسی در حد خود شخص Tommi Makinen به راننده می دهند و سیستم چهار چرخ متحرک آن به خروج هر چه سریع تر از پیچ ها کمک می کند. Evo VI مانند یک چیتا سبک و سریع ظاهر می شود و در دنیای مدرن امروزی، به واسطه آنالوگ بودن، یک پارادوکس شیرین است که خو گرفتن با آن هیچگاه از ذهن پاک نمی شود.

tommimak4 w600 600x399 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

با ۲۷۶ اسب بخار Makinen تنها در ۴٫۴ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. پیشرانه اش از بسیاری از پیشرانه های امروزی سرزنده تر و جذاب تر بوده و دورگیری سریعش زمینه های ترشح آدرنالینتان را فراهم کرده و گیربکس عالی آن حس سنگینی مشابه ۳۰۰۰GT را دارد با این تفاوت که بسیار دقیق است.

car photo 215507 w600 600x400 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی

لنسر Evo IX MR FQ-360 که در ۲۰۰۶ معرفی شد ویژگی های خوب جدش را به ارث برده بود. ۴ سیلندر، ۲ لیتر حجم و توربوشارژ برابرست با ۳۶۶ اسب بخار که به ۴ چرخ این نسل از لنسر منتقل شده و مسبب شتابی ۴٫۱ ثانیه ای می شود.

car photo 215600 w600 - صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی.واکنش های سریع، گیربکس دستی عالی و عملکرد بسیار خوب Evo IX، خودروهای Hot Hatch امروزی را در گرد و خاکش رها می کنند. اشاره به Evo IX بهترین روش برای به پایان بردن این نوشته و هایلایت بهترین های میتسوبیشی در طی ۱۰۰ سال است.

The post صد سال با الماس سه پر؛ نگاهی به هشت خوردروی افسانه ای میتسوبیشی appeared first on دیجیاتو.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 2
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.