بیست ایران / دانلود آهنگ فیلم خبر اس ام اس تفریحی،دانلود رایگان،سایت تفریحی،سرگرمی،اس ام اس،اخبار اقتصادی،اخبار سینما،هنری،دانلود موزیک،دانلود آهنگ،دانلود کتاب،عکس خفن،عکس بازیگران

تغذیه در ایام نوروز و حفظ سلامتی و تناسب اندام

تغذیه در ایام نوروز و حفظ سلامتی و تناسب اندام

دسته بندی : سایت تفریحی تاریخ : پنج شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷

رعایت نکردن تغذیه در ایام نوروز سبب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش فشارخون، افزایش قند خون، افزایش چربی خون، افزایش وزن و خرابی دندان ها می شود.

تغذیه در ایام نوروز باید ها و نباید های خوردنی و خوراکی در این ایام:

تغذیه مناسب در ایام نوروز

در ایام عید نوروز نیز همچون گذشته سعی کنید تا سه وعده اصلی غذایی خود یعنی صبحانه، ناهار شام را تناول کنید.

در این ایام از خوردن بیش از اندازه شیرینی به دلیل ایجاد احساس سیری بیشتر و مانع از صرف وعده های غذای اصلی می شود، اجتناب کنید. شما اگر به جای مصرف شیرینی وعده ناهار خود را میل بفرمایید با توجه به نوع غذا از چندین گزینه در هرم غذایی برخوردار شده اید، این در حالی است که با مصرف شیرینی فقط بدن به کربوهیدرات دسترسی پیدا کرده است و میزان مصرف کالری شما بالا رفته است.

اصول صحیح تغذیه در ایام نوروز

هرچند آجیل یک میان وعده غذایی مناسب به خصوص برای کودکان و نوجوانان به شمار می آید و ماده ای مفید و مغذی محسوب می شود اما از خوردن آجیل شور مخصوصا افراد میانسال و سالمند باید پرهیز کنند. زیرا منجر به افزایش فشارخون و تشنگی بیش از حد می شود.

بایدها و نبایدهای خوردنی در ایام نوروز

در این ایام نیز همچون گذشته سعی داشته باشید تا در طول روز هشت لیوان آب بنوشید تا هم نیاز آبی بدنتان تامین شود و احساس تشنگی در شما رفع گردد و هم پوستتان آسیب نبیند.

در ایام عید نوروز نیز سعی کنید غذای کودکان خود را سر ساعت به آنها بدهید تا به علت ضعف و گرسنگی مجبور به خوردن شیرینی و تنقلات نشوند.

در ایام عید نوروز چه بخوریم؟

اشخاصی که به دیابت دچار هستند در این ایام باید از مصرف شیرینی اجتناب کرده و حواسشان به برنامه غذایی و رژیمشان باشد.

اشخاصی که به چربی و فشار خون بالا مبتلا هستند در مصرف شیرینی و آجیل باید بسیار دقت کنند و تناول این مواد را تا جایی که امکان دارد، کاهش دهند.

رژیم غذایی در ایام نوروز

در مسافرت نیز از خوردن غذاهای بین راهی و فست فود خودداری کنید و چیپس و پفک و تخمه را هم به اندازه و خیلی کم در طول سفر مصرف کنید.

در این ایام مصرف میوه و سبزیجات تازه را فراموش نکنید و در برنامه غذایی خود برای این مواد جا باز نگه دارید.

هر آنچه لازم است از تغذیه در ایام نوروز بدانید

نوروز و فصل و سال نو زیباست به شرط آنکه با رعایت استانداردهای زندگیمان سلامت و تندرست بمانیم.

The post تغذیه در ایام نوروز و حفظ سلامتی و تناسب اندام appeared first on آرگا.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 4
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.