بیست ایران / دانلود آهنگ فیلم خبر اس ام اس تفریحی،دانلود رایگان،سایت تفریحی،سرگرمی،اس ام اس،اخبار اقتصادی،اخبار سینما،هنری،دانلود موزیک،دانلود آهنگ،دانلود کتاب،عکس خفن،عکس بازیگران

از ایده خوب تا اجرای ضعیف؛ چرا کاربران دیگر به تبلت ها علاقه ای ندارند؟

مدیر عامل Epic Games که به نوعی سازنده موفق ترین موتور بازی های گرافیکی جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده عینک های واقعیت افزوده جایگزین موبایل ها خواهند شد. پیش تر چنین ادعایی را در مورد تبلت ها نیز شنیده بودیم که قرار بود جای کامپیوترهای شخصی را بگیرند، اما چرا اینگونه نشد؟

اول از همه، تعریف دقیق تبلت هنوز مشخص نیست. این محصول احتمالاً ادامه دهنده راه PDA محسوب می شود که برای کاربردهای اینترنتی از جمله ایمیل، مرور وب و شبکه های درون سازمانی در نظر گرفته شده بود، نه برای مکالمه و پیام رسانی که وظایف اصلی موبایل ها به شمار می روند.

apple newton - از ایده خوب تا اجرای ضعیف؛ چرا کاربران دیگر به تبلت ها علاقه ای ندارند؟

از نسل های اولیه PDA و تبلت مانند Apple Newton یا Psion Organizer و نوکیا ۷۷۰ که بگذریم، آیپد را می توان آغازگر عصر طلایی تبلت ها در سال ۲۰۱۰ دانست. در همین سال تبلت های اندرویدی متعددی از سامسونگ، هواوی، ZTE، توشیبا و غیره نیز وارد بازار شدند.

تنوع بازار تبلت از حدود ۱۰ مدل در سال ۲۰۱۰ به بیش از ۱۳۱ مدل در سال ۲۰۱۳ رسید، تازه به جز محصولات ویندوزی که لقب «لپ تاپ های بدون کیبورد» را یدک می کشیدند. مایکروسافت تلاش زیادی کرد تا رابط کاربری مناسبی را برای این تبلت ها ارائه کند اما موفقیت چندانی به دست نیاورد.

پس از این دوران، تب تند تبلت ها به سرعت فروکش کرد. در نمودار زیر این روند را به خوبی می بینید. منحنی آبی تعداد مدل های تبلت، و منحنی قرمز نیز محبوبیت این گجت ها را نشان می دهد:

Tablet NewModels Popularity - از ایده خوب تا اجرای ضعیف؛ چرا کاربران دیگر به تبلت ها علاقه ای ندارند؟

همان طور که می بینید تا سال ۲۰۱۳ توجه عموم مردم به محصولات آینده دنیای تبلت، از عرضه مدل ها پیشی گرفته اما به تدریج شاهد روند نزولی و کاهش محبوبیت تبلت ها هستیم. اگر معیار عرضه جهانی تبلت ها را نیز در نظر بگیریم، پایگاه معتبر IDC کاهش ۶٫۵ درصدی فروش تبلت در سرتاسر جهان در سال ۲۰۱۷ را نسبت به سال قبلش اعلام کرده است.

طبق آخرین آمار، تبلت های کلاسیک وضعیت خوبی در بازار ندارند و اندک توجه کاربران به محصولات هیبریدی ۲-در-۱ معطوف شده است. طرفداران اپل همچنان بار اصلی این حوزه را به دوش می کشند، چون آیپدها حدود ۲۷ درصد از بازار تبلت جهان را در اختیار دارند. پس از آن شاهد سهم ۱۵ و ۱۰ درصدی سامسونگ و آمازون هستیم.

این روند نشان می دهد ایده خوب در دنیای تکنولوژی، همه چیز نیست و اجرای قوی را هم می طلبد. چنین وضعیتی را می توان برای دیگر گجت ها از جمله ساعت های هوشمند، هدست های واقعیت مجازی و عینک های واقعیت افزوده نیز متصور شد، محصولاتی که اکنون در مرکز توجه قرار دارند ولی آینده آنها در هاله ای از ابهام قرار دارد.

The post از ایده خوب تا اجرای ضعیف؛ چرا کاربران دیگر به تبلت ها علاقه ای ندارند؟ appeared first on دیجیاتو.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.